شبانه

عکس های من

شبانه

عکس های من

درد لوزه

درد لوزه

درد لوزه ,درد لوزه سمت چپ,درد لوزه سمت راست,درد لوزه ها,درد لوزه راست,درد لوزه چپ,درد لوزه در بزرگسالان,درد لوزه گلو,درد لوزها,درد لوزه بعد از عمل,علت درد لوزه سمت چپ,علت درد لوزه سمت راست,درمان درد لوزه ها,علت درد لوزه ها,درد شدید لوزه ها,درد گرفتن لوزه ها

درد لوزه

توضیحاتی در مورد درد لوزه

تونسیلیت به التهاب لوزه ها اشاره دارد. لوزه ها غذذ لنفاوی هستند که در دو طرف گلو قرار دارند. تونسیلیت معمولا در کودکان دیده می شود. اما بزرگسالان نیز می توانند به آن مبتلا شوند

علت درد لوزه

ورم لوزه معمولاً بر اثر بیماری ویروسی یا باکتریایی اتفاق می افتد. علائم آن تب و گلودرد است. حتی کسانیکه لوزه‌های خود را با عمل در آورده‌اند نیز مستعد این بیماری هستند. ورم لوزه‌ای که توسط باکتری‌ها اتفاق افتاده باشد با آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شود، این در حالی است که داروی خاصی برای ورم لوزه‌ای که از طریق ویروس‌ها ایجاد شده وجود ندارد.

علائم درد لوزه

علائم شایع التهاب لوزه عبارتند از: گلو درد تب تورم غدد در لوزه ها مشکلات بلع آبریزش بینی سردرد بوی بد دهان سرفه عطسه ورم لوزه ها بیماری بسیاری مسری است که می تواند به سرعت بین افراد مختلف پخش شود. باکتری یا ویروس های این بیماری از طریق سرفه یا عطسه کردن یا از طریق تماس اجتماعی منتقل می شوند. به همین دلیل است که شما باید بلافاصله آن را درمان کنید.

درمان درد لوزه

زردچوبه به دلیل ویژگی های ضد التهابی و ضد عفونی کننده قوی می تواند عفونت لوزه ها را از بین ببرد و علائم تحریک کننده آن را کاهش دهد. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم یا آب نمک اضافه کنید. چند بار در روز مخصوصا قبل از خواب این ترکیب را مصرف کنید. این کار کمک خواهد کرد که از شر التهاب خلاص شوید. روش دیگر: یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. دو تا سه روز برای سرعت بخشیدن به روند درمان التهاب لوزه ها این محلول را بنوشید.دارچین می تواند برای درمان التهاب لوزه ها استفاده شود. دارچین با داشتن خواص ضد میکروبی از رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها در لوزه ها جلوگیری می کند و باعث کاهش تورم، درد و التهاب می شود. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. در حالی که هنوز گرم است، آن را به آرامی بنوشید. نوشیدن این محلول دو یا سه بار در روز به مدت یک هفته برای درمان التهاب لوزه ها مفید است.

علت درد لوزه ها

دلایل ویروسی مانند ویروس‌های سرما خوردگی، ویروس اشتین بار (بیماری مونونوکلئوز)، ویروس هرپس، ویروس اچ آی وی، آدنوویروس. دلایل باکتریایی مانند باکتری استرپتوکوک β-hemolytic گروه A و کمتر شایع در بیماری‌های سیفیلیس، استافیلوکوک، کلامیدیا، سیاه سرفه، فوزو باکتریوم، دیفتری و سوزاک. با وارد شدن باکتری یا ویروس به بدن، لوزه‌ها به مبارزه باآنها می پردازند و متورم می‌شوند. گلبول‌های سفید در داخل لوزه‌ها باکتری‌ها و ویروس‌ها را میکشند که ممکن است باعث التهاب و سرخی گلو و تب شود.

درمان درد لوزه ها

بهترین و شایع ترین درمان خانگی برای ورم لوزه ها؛ غرغره کردن نمک حل شده در آب گرم است. آب گرم اثر آرام بخشی دارد و نمک به کشتن ویروس و باکتری کمک می کند. علاوه بر این، نمک کمک می کند تا التهاب به سرعت کاهش یابد. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این محلول را جرعه جرعه در دهان ریخته و بعد از غرغره کردن و چرخاندن آن در دهان، تف کنید. برای درمان سریع تر تا آنجا که ممکن است این روش را تکرار کنید.چندین روش خانگی برای تسکین گلو درد وجود دارد مثل نوشیدن مقادیر زیادی از مایعات داغ و یا خیلی سرد و نیز خوردن بستنی. هم التهاب گلو و هم التهاب لوزه‌ها بطور طبیعی با این اقدامات در عرض چند روز بهبود می‌یابند. با اینحال اگر درد خیلی شدید باشد و یا اینکه بعد از ۴۸ ساعت بهبود نیافت یا دچار اشکال در نفس کشیدن و یا بلع شدید، باید به پزشک مراجعه نمایید. اگر پزشک مشکوک به وجود عفونت باکتریایی شود ممکن است برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز نماید. آبسه اطراف لوزه را ممکن است با استفاده از آنتی‌بیوتیک یا تزریق وریدی درمان نمود. راه دیگر آن است که این آبسه را تحت بیهوشی عمومی تخلیه نماییم. در بعضی شرایط ممکن است لازم باشد که لوزه‌ها را با استفاده از عمل جراحی بیرون آوریم. التهاب لوزه‌ها به ندرت در بزرگسالان عود می‌کند اما در کودکان ممکن است این وضعیت بطور مکرر عود نماید. التهاب گلو ممکن است در تمام طول عمر عود نماید.

درد و ورم لوزه

التهاب گلو که به آن اصطلاحاً فارنژیت گفته می‌شود و نیز تورم لوزه‌ها، مشکلات شایعی هستند که اغلب به عنوان گلودرد توصیف می‌شوند. گلو مثل چهار راهی است که عقب دهان و بینی را به حنجره و مری وصل می‌کند. لوزه‌ها در بالای گلو قرار داشته و به دفاع در مقابل حمله عفونتها کمک می‌کند. تورم و التهاب لوزه‌ها در کودکان بسیار شایع‌تر می‌باشد زیرا لوزه‌های آنها بزرگتر می‌باشد. لوزه‌ها با افزایش سن کودک به تدریج کوچکتر می‌گردند. التهاب گلو (فارنژیت) نیز بیشتر در بزرگسالان دیده می‌شود. با اینحال هم التهاب گلو و هم التهاب لوزه‌ها می‌توانند با یکدیگر در کودکان و بزرگسالان دیده شوند.

علت درد لوزه سمت چپ

اگر دندان عقلتان در حال بیرون آمدن باشد، احساس گلو درد در طرفی از فک که در حال دندان در آوردن است طبیعی است. در برخی از مواقع درد یک طرفه در گلو می تواند نشان دهنده عفونت جدی باشد. گاهی نیز آسیب عصبی مسئول ایجاد درد در یک طرف گلو است. درمان های طبیعی زیادی برای تسکین این درد وجود دارد. اما پیشنهاد می کنیم در گام اول، به پزشک مراجعه کنید 

علت درد لوزه سمت راست

تجربه گلو درد تجربه نگران کننده ای نیست. زیرا هر کسی ممکن است در طول زندگی خود گلو درد داشته باشد. اما احساس درد در یک طرف گلو ممکن است برخی از افراد را نگران کند. این نوع درد معمولا کمتر رایج است. به همین دلیل افرادی که به آن دچار می شوند، احساس عجیبی دارند. احساس درد در یک طرف گلو علل مختلفی دارد که برخی از آن ها کاملا آشکار هستند. اما برخی از علل این نوع درد نیاز به بررسی پزشک دارد.

گلو درد لوزه

درمان شامل کم کردن علائم تورم لوزه هاست: کم کردن درد، التهاب و سرخی گلو و لوزه ها، کاهش تب (با تجویز استامینوفن، ایبوبروفن، پاراستامول) کم کردن سرفه با استفاده از غرغره آب نمک، قرص سرفه، مایعات گرم و سرد، سوپ جو، استراحت در رختخواب) اگر تورم لوزه‌ها به دلیل استرپتوکوک باشد، آنگاه آنتی بیوتیک‌هایی مانند آمپی سیلین و آموکسی سیلین مفید خواهند بود. یک ماکرولید مانند اریترومایسین برای کسانی که به آمپی سیلین آلرژی دارند مفید خواهد بود. کسانی‌که بدنشان به آمپی سیلین‌ها جواب نمی دهد می‌توانند از کوآموکسی کلاو یا کلیندامایسین استفاده کنند. اگر تورم لوزه‌ها به دلیل ویروس باشد، طول درمانش بستگی به نوع ویروس دارد . معمولاً بین یک تا دو هفته است . اما ممکن است بیماری وخیم شده و نیاز به برداشتن لوزه‌ها توسط جراحی باشد.

کاهش درد لوزه

ریحان یکی دیگر از داروهای خانگی بسیار مفید برای التهابی است. زیرا این ماده خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد. به علاوه، خواص درمانی و خواص آرام بخش آن نیز باعث کاهش تورم و درد و همچنین سرعت بخشیدن به روند بهبود می شود. ۱۰ تا ۱۲ عدد برگ ریحان را به یک و نیم فنجان آب اضافه کنید. ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید. آن را صاف کرده و آب یک لیمو را به محلول اضافه کنید. یک قاشق چای خوری عسل را برای شیرین کردن محلول به صورت انتخابی به آن اضافه کنید. این محلول را سه بار در روز به مدت ۲ الی ۳ روز بنوشید.

درمان خانگی درد لوزه

خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهاب لیمو از عفونت و همچنین التهاب مراقبت می کنند. به علاوه، محتوای بالای ویتامین C این میوه باعث بهبود مقاومت بدن در برابر عفونت می شود. در یک لیوان آب گرم، آب یک لیمو، کمی نمک و یک قاشق چای خوری عسل بریزید. این محلول را به آرامی، دو بار در روز برای مدت چند روز بنوشید. روش دیگر: کمی نمک و فلفل را بر روی یک تکه لیمو بمالید. سپس آن را بخورید. این کار را دو یا سه بار در روز به مدت چند روز ادامه دهید.

درد لوزه

لوزه ها از بافت های نرمی تشکیل شده اند که در دو طرف قسمت انتهایی دهان قرار دارند. ورم و التهاب لوزه ها بر اثر عفونت های مختلف به وجود می آید و با علائمی مانند گلو درد، تب، احساس درد گلو و احساس خستگی شدید خود را نمایان می کند.Quinsy از عوارض التهاب لوزه است و باعث درد در یک طرف گلو می شود. Quinsy آبسه دور لوزه نیز نام دارد و از تجمع چرک در نزدیکی یکی از لوزه ها به وجود می آید. این حالت به احتمال زیاد موجب گلو درد شدید خواهد شد و گلو در طرفی که درد دارد دچار تورم نیز می شود. اگر این آبسه تورم زیادی داشته باشد می تواند موجب بسته شدن راه گلو شده و تنفس و صحبت کردن را دشوار کند. لکه های سفید روی لوزه نیز به همین دلیل ایجاد می شوند. دکتر مایکل فریدمن، یکی از متخصصین وبسیات WebMD می گوید که: “عفونت های باکتریایی استرپتوکوک که باعث گلودرد می شوند می توانند به بافت اطراف آن و لوزه ها نیز حمله کرده و موجب ایجاد آبسه شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باکتری معمولا فقط یک طرف گلو را آلوده می کند.” برخی از علائم دیگر quinsy بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن، بلع دردناک، تب و درد گوش در سمت عفونت است. پزشکان توصیه می کنند که برای جلوگیری از عفونتی که باعث عوارض بیشتری مانند تورم شدید در گلو می شود، آبسه دور لوزه را به پزشک نشان دهید. با درمان التهاب لوزه در مراحل اولیه می توانید از ایجاد آبسه دور لوزه جلوگیری کنید. دکتر فریدمن همچنین توصیه می کنند که به منظور کاهش خطر ابتلا به آبسه دور لوزه، بهتر است سیگار را ترک کرده و بیشتر به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهید.

بیشتر بخوانید : التهاب گلو و گرفتگی صدا ♥ گلو درد و سرفه

پنیر

پنیر

خواص پنیر ، طرز تهیه پنیر ، پنیر و باردام ، پنیر و گردو ، پنیر و اسید معده ، پنیر و خرما ، پنیر و انگور ، پنیر و هندوانه

پنیر

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد پنیرها و خواص آن و طرز تهیه پنیرها صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.شاید برایتان جالب باشد که پنیرها یک مادهٔ غذایی باستانی هستند که ریشه آن به دوران پیش از تاریخ بر می‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی و در کجا اولین پنیر درست شده است، اما زمان‌های قدیم در مصر، یونان و روم باستان یک غذای محبوب بشمار می‌رفته است. اما بهترین سناریویی که برای تولید اولین پنیرها قبول شده‌است به ۱۰٬۰۰۰ سال پیش در منطقه‌ای از خاورمیانه یا آسیا بر می‌گردد، جایی که چوپانان از شکم خالی بزها بجای وسیله‌ای برای حمل شیر تازه استفاده می‌کردند. در این حین آنزیم موجود در شکم خشک شده بز به همراه گرمای نور آفتاب بر شیر اثر کرده و باعث دلمه شدن آن می‌شود و آن را تبدیل به شیر بسته شده به همراه مایع پنیر می‌کند. گله داران این پنیر اولیه را از روی گرسنگی مصرف می‌کردند.محبوب ترین پنیرهای ایرانی پنیر لیقوان تبریز میباشد.

پنیر

به گزارش سایت جسارت از ویکی پدیا پنیرها یکی از گونه‌های لبنیات هستند که بطور گسترده‌ای در صدها نوع مختلف از شیر تهیه می‌شوند. این ماده را از دَلَمَه‌شدن شیر، معمولاً شیر گاو، گاومیش، شتر٬بز و گوسفند تهیه می‌کنند. شیر از طریق کشت باکتری‌ها ترش (اسیدی) می‌شود. سپس با اضافه شدن آنزیم مایه آن (Rennet) یا یک جایگزین (مانند اسید استیک یا سرکه) دَلَمَه می‌شود و شیر بسته‌شده و آب پنیر بدست می‌آید. بیشتر پنیرها در درجه حرارت پخت‌وپز ذوب می‌شوند. انواع پنیرها را بر اساس ویژگی‌هایشان چند نوع دسته‌بندی مختلف می‌کنند از جمله نوع ترکیبات شیر، آنزیم مورد استفاده برای ترش‌کردن آن، رژیم غذایی حیوان، روش کار و میزان رطوبت پنیرها

خواص پنیر

این ماده غذای پروتئین دار کاملی است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد و کاملا می تواند جای گوشت را بگیرد. به همین جهت گیاه خوارانی که گوشت نمی خورند به جای آن این ماده را مصرف می کنند. پنیرها به استثنای لاکتوز، موادی دارد که در شیر موجود است مثل پروتئین، چربی و ویتامین خصوصا ویتامین های A و B. یکی از مزایای پنیرها بر شیر هضم ساده تر آن است البته به استثنای پنیرهای خیلی چرب و یا خیلی تخمیر شده.پنیرها دارای کلسیم و فسفر فراوان است و برای کسانی که کار فکری می کنند و خسته می شوند لازم است.کسانی که بیماری دیابت دارند می توانند پنیرها را بخورند زیرا پنیرها مواد قندی ندارد. مصرف پنیرها به افرادی که به دلایلی عدم تحمل به لاکتوز شیر دارند نیز توصیه می شود.

طرز تهیه پنیر

یک کیلو شیر و 4 قاشق غذاخوری ماست نیاز داریم.ابتدا شیر را بجوشانید. سپس شعله اجاق را کم کنید و 4 قاشق ماست به آن بیفزایید. مدت 7 دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود. بعد آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه کرده، در آب نمک نگهداری کنید.

پنیر در بارداری

در دوران بارداری پنیرهای قابل مصرف پنیرهای سفت هستند که مشکلی ندارند مانند پنیرهای چدار – پنیرهای فتا – پنیرهای گودا – پنیرهای پارمسان – پنیرهای لستر قرمز.البته پنیرهایی مانند پنیر تبریز و لیقوان هم که در کشور خودمان زیاد استفاده می شود، در دسته پنیرهای سفت قرار می گیرند.پنیرهای فرآوری شده نیز چون فرآوری شده اند مشکلی ندارند.مانند پنیرهای سیر و پنیرهای خامه‌ای و پنیرهای مازارلا.اما پنیرهای نرم نباید در دوران بارداری خورده شوند.پنیرهایی مانند پنیرهای بز نباید در این دوران استفاده شود.پنیرهای کپک زده تهیه شده از شیر بز و گاو هم از جمله خوراکی هایی هستند که نباید مصرف شوند.پنیرهای چرب و پنیرهای دانمارکی از جمله پنیرهایی هستند که مصرف آنها در این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.پنیرهای نرم حاوی باکتری لیستریاست که باعث سقط، زایمان زودرس و حتی مرگ جنین می شود

پنیر و بادام

پنیرها را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه محسوب می شود.پس دقت داشته باشید که خوردن پنیرها با بادام ممنوع است.مصرف پنیرها با ماست چکیده و پنیرها با بادام باعث لکه و پیسی در پوست صورت می شود.

پنیر و گردو

توجه داشته باشید که اگر پنیرها همراه با گردو مصرف شود، چاق کننده است، همچنین مصرف پنیرها همراه با گردو، نعناع و آویشن نیز چاق کننده است. پس کسانی که قصد افزایش وزن دارند بهتر است پنیرها را با گردو بخورند.اگر پنیر، همراه با گردو مصرف شود، چاق کننده است، همچنین مصرف پنیرها همراه با گردو، نعناع و آویشن نیز چاق کننده است. پنیرها، خصوصا پنیر کهنه و نگهداری شده در آب نمک و گردو به دلیل محتوای بالای تیرامین می توانند یکی از علل سردرد باشند لذا افرادی که مبتلا به سردرد بخصوص سردردهای میگرنی هستند می توانند با حذف این دو ماده ، احتمال تاثیر آن بر سردردشان را بررسی کنند چرا که میزان تیر آمین در پنیرها با توجه به نوع فرآیند ، نوع تخمیر و قدمت متفاوت است و از طرف دیگر میزان حساسیت افراد مختلف به مواد غذایی متغیر می باشد.

پنیر و اسید معده

به گزارش سایت جسارت پنیرها به طور طبیعی حاوی چربی هستند. مواد غذایی چرب نیز مدت زمان بیشتری در معده می‌مانند و کار هضم با تاخیر انجام می‌شود. در نتیجه روی اسفنکتر مری فشار آمده و اسید معده بالا می‌آید. از بین پنیرهای چرب می‌توان به پنیر چدار، پنیر خامه ای، پنیر گودا، پارمزان و پنیر استیلتون اشاره کرد. پنیرهای دیگری مانند پنیر کوتاژ، ریکوتا و تمام پنیرهایی که روی آن ها نوشته شده است «کم چرب» جزو انواع کم چرب هستند. اگر از مشکل ریفلاکس معده رنج می‌برید بهتر است از پنیرهای کم چرب و آن هم به میزان معقول استفاده کنید.

پنیر خرما

پنیر خرما از چند درخت مختلف خرمای کبکاب از منطقه تهیه و توسط مخلوط‌کن خرد و در دمای 70 درجه سانتی‎گراد به‎صورت پودر خشک در آمد. چربی‌های نمونه‌ها استخراج و توسط روشBligh & Dyer و کروماتوگرافی GC مورد آنالیز قرار گرفت. میزان پروتئین تام و کربوهیدرات‌ها به‌ترتیب با روش کجل- دال و لین – آینون (Eynon Lane –and Kjldahl) اندازه‌گیری شد. مواد معدنی موجود در نمونه‌ها توسط روش اتمیک آبزوربشن تعیین مقدار گردید. همچنین مقدار فیبر موجود در نمونه‌ها اندازه‎گیری شد. یافته‌ها: میانگین مقدار چربی تام نمونه‌ها 5/0±27/0 گرم در 28 گرم تعیین گردید. میزان اسیدهای چرب غیراشباع موجود در نمونه‌های مورد آزمایش عمدتاً اسیدهای چرب لینولئیک، لینولنیک و اولئیک جمعاً 2/27 درصد کل چربی‌ها را تشکیل می‌دهند. عمده‌ترین چربی اشباع موجود در نمونه‌ها اسید پالمتیک می‌باشد. میزان پروتئین تام نمونه‌ها 3/0 گرم در هر اونس (28 گرم) تخمین زده شد. مقدار کربوهیدرات نمونه‌ها 29/2 گرم در هر اونس تعیین مقدار گردید. مواد معدنی موجود در نمونه‌ها عمدتاً روی، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، کلسیم، پتاسیم و سلنیوم می‌باشد. نتیجه‌گیری: از نتایج این مطالعه این‌طور به‌عمل می‌آید که پنیر خرما حاوی اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی مفید به‌ویژه روی که اثرات ضد التهابی دارد می‌باشد. میزان فیبر خام موجود در نمونه‌ها ارزش غذایی آنها را بیشتر نشان می-دهد و پیشنهاد می‌شود که این محصول به‎عنوان یک مواد مغذی بدون کلسترول مورد استفاده در رژیم‌های غذایی مختلف قرار گیرد.

پنیر و هندوانه و گوجه

حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به این که پنیرها یک ماده پروتئینی با طبع سرد هستند و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند، خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و برخی بیماری ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می شود.مصرف همزمان پنیرها با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی های دیگر باعث بروز عارضه ها و بیماری ها می شود، این امر عمر را کوتاه می کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیرها، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند؛ یعنی برابر 50 گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از 50 گرم گردو استفاده کنند. پنیرها دارای مولکول های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می کند. مصرف همزمان پنیرها با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می شود.

خواص پنیر در طب سنتی

بالا برنده سرعت هضم غذا بهترین ضد یبوست بهترین کاهش دهنده وزن بهترین از بین برنده سلولیت بهترین پایین آورنده چربی خون بهترین تنظیم کننده قند خون بهترین تنظیم کننده فشارخون بالا بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران بهترین مکمل غذایی برای سالمندان اثر آنتی اکسیدانی فوق العاده مفید در رشد و تقویت استخوان تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به دفع سنگ کلیه کمک به دفع سنگ صفرا درمان تورم مفاصل ، دست و با پا مفید برای افرادی که از خوردن مواد حاوی پروتئین منع شده اند

خواص پنیر در بدنسازی

ارزش غذایی پنیرها منبع غنی پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد. پروتئین در بین دیگر اعضای خانواده ی لبنیات، پنیرها دارای بیش ترین میزان پروتئین می باشد. پروتئین موجود در پنیرها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن است.پنیر کاتیج، پنیر واقعی و در اصل پنیر تازه است. برای تولید این نوع پنیر تنها آنزیم پنیر(مایع پنیر) به شیر افزوده می شود و این آنزیم باعث می شود که پروتئین کازئین(که تا ۸۰ درصد پروتئین موجود در شیر را تشکیل می دهد) از شیر جدا شود و پس از آب گیری پنیرها به دست آید.

خواص پنیر در صبحانه

خوردن پنیرها به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می کند.یک متخصص تغذیه گفت:«با توجه به اینکه سرانه مصرف شیر در کشور در حد ناچیز است پنیر به عنوان یک ماده لبنی متراکم می تواند تا حد زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند.» در جهان واقعی و مبنای اولیه تغذیه چیزی به معنای خوب یا بد مطلق وجود ندارد و هر ماده غذایی حتی به مقدار اندک نیز برای بدن لازم و ضروری است و نمی توان آن را از برنامه غذایی حذف کرد. به منظور حفظ سلامت بدن باید تنوع و تعادل بین مواد غذایی رعایت شود تا نیاز بدن به مواد مختلف از جمله املاح ، ویتامین ها و مواد مغذی برطرف و تأمین گردد. این متخصص تغذیه با اشاره به فواید پنیرها، حذف این ماده غذایی را از سفره صبحانه نادرست دانست و تصریح کرد:«پروتئین پنیر مرغوب و ترکیب اسید آمینه های آن نیاز بدن را برطرف می سازد و منبع مناسبی برای تأمین پروتئین محسوب می شود.»مصرف پنیر از نظر فرهنگ ایرانی، پنیرها خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد و دست کم تا 3 ساعت پس از صبحانه فرد احساس سیری می کند ولی به دلیل مقدار چربی و سدیم بالا نباید بیشتر از 30 گرم در روز مصرف شود. در پنیرهای کهنه اسید آمینه طی فرایند تخمیر به آمینه فعال تبدیل می شود که خوردن آن می تواند سلامت شخص را به خطر اندازد ولی امروزه چنین مشکلی وجود ندارد. پنیرها بهترین صبحانه برای افراد دارای اضافه است و حذف این ماده غذایی از سفره صبحانه و جایگزین کردن غلات و ریز مغزها به دلیل دریافت انرژی و کالری بالا عاقلانه و به صلاح نیست. البته بسیاری از مردم با حذف پنیرها به خوردن کره، خامه و سرشیر همراه مربا روی می آورند که به دلیل چربی و انرژی بالاتر باعث چاقی و افزایش فشار خون می شوند.

خواص خوردن پنیر در شب

بهترین زمان مصرف پنیرها، وعده شام و به همراه مصلحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) می باشد. زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.فواید خوردن پنیرها قبل از خواب پژوهشگران می‌گویند خوردن پنیرها قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند نویدبخش خوابی خوب و راحت در طول شب باشد. به گزارش پایگاه اینترنتی آنانوا، در یک تحقیق ‪ ۲۰۰‬فرد قبل از خواب به مدت یک هفته پنیرها خوردند و ‪ ۷۲‬درصد آنها توانستند خواب خوبی را تجربه کنند. پژوهشگران می‌گویند پنیرها حاوی یک اسید آمینه به نام “تریپتوفان” ‪ (tryptophan۰‬است که فشار روانی را کاهش می‌دهد و به خواب کمک می‌کند. به نوشته نشریه “‪ “sun‬هیئت پنیر انگلیس سفارش انجام این تحقیق را داده است.

خواص اب پنیر در لاغری

به گفته محققان، نوشیدنی آب پنیر مزایای زیادی در کاهش وزن، کاهش میزان گرسنگی، افزایش گلوکز دارد و رژیم غذایی حاوی این پروتئین مانع عملکرد هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» می شود.

احادیث در مورد پنیر

در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است: نِعْمَ اللُّقْمَهُ الْجُبْنُ، تُعْذِبُ الْ فَمَ وَ تُطَیبُ النَّ کهَهَ وَ تَهْضِمُ ما قَبْلَهُ وَ تُشَهِّی الطَّعامَ؛ چه خوب لقمه ای است پنیر، دهان را تر و تازه و خوشبو می کند، غذای قبلی را هضم و غذا را مطبوع می سازد. بحارالأنوار (ط-بیروت) ج 63، ص 105، ح 11

در حدیثی دیگر آمده است: سَاَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْجُبْنِ… فَقالَ لی: هُوَ ضارٌّ بِالْغَداهِ نافِعٌ بِالْعَشی … وَ یزِیدُ فِی مَاءِ الظَّهْر. مردی درباره پنیر از امام صادق علیه السلام پرسید… امام فرمودند: خوردن پنیر، صبحگاهان مضرّ است و شامگاهان مفید و آب کمر را زیاد می کند. کافی (ط-الاسلامیه) ج 6، ص 340، ح 3

و در یک حدیث دیگر هم از امام صادق علیه السلام، آمده است: الجُبنُ وَالجَوزُ إذَا اجتَمَعا فی کلِّ واحِدٍ مِنهُما شِفاءٌ، وإنِ افتَرَقا کانَ فی کلِّ واحِدٍ مِنهُما داءٌ. پنیر و گردو، چون با هم یک جا جمع شوند، در هر یک از آن ها درمان است؛ امّا اگر از هم جدا شوند، در هر یک از آن ها درد است. الکافی، جلد 6، صفحه 340، حدیث 2

بیشتر بخوانید : خواص گردو ♥ 

علائم و راه درمان بیماری سوء هاضمه در کودکان چیست

علائم و راه درمان بیماری سوء هاضمه در کودکان چیست

علائم و راه درمان بیماری سوء هاضمه در کودکان چیست در سایت جسارت

سوء هاضمه , درمان بیماری سوء هاضمه , سوء هاضمه چیست , سوء هاضمه در کودکان

به گزارش سایت جسارت اگر شما اخیراً یک یا دو بار دچار سوء هاضمه خفیف شده‏اید، بهتر است سعی نمایید که تغییراتی در زندگی خود بدهید و نسبت به معده خود مهربان‏تر باشید: رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه بهداشت دهان و دندان از مصرف غذاهایی که به تجربه دریافته‏اید با بدن شما سازگار نیست، اجتناب کنید.هیچگاه معده خود را پر از غذا نکنید، بلکه به دفعات بیشتر اما هر بار با حجمی اندک غذا بخورید. همیشه به حالت نشسته و به طور آهسته غذا خورده و غذا را خوب بجوید. از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. از غذاهای سرخ کردنی، پنیر، چیپس و گوشت قرمز کمتر استفاده نماییدو بیشتر از میوه‏ ها، مرغ یا ماهی کباب شده و سیب زمینی آب پز استفاده نمایید.مقدار فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. فیبر در میوه‏ها، سبزیجات و نان سبوس‏دار به میزان زیادی وجود دارد. از مصرف ادویه ‏های تند، نمک به میزان زیاد و سرکه خودداری نمایید. بعضی از غذاهای سالادی( مثل پیاز و گوجه فرنگی) اغلب ممکن است باعث بدتر شدن سوزش سرمعده شوند.

سوء هاضمه , درمان بیماری سوء هاضمه , سوء هاضمه چیست , سوء هاضمه در کودکان

از مصرف کافئین که در قهوه، چای و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید. از خوردن مقادیر زیاد غذا، درست قبل از رفتن به بستر خودداری نمایید.سعی کنید وزن خود را کم نمایید و به میزان حرکات و تمرینات ورزشی خود اضافه نمایید. از مصرف هرگونه مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید. بهتر است برای مصرف سه وعده غذای اصلی صبحانه، ناهار و شام ساعت معینی در نظر گرفته شودو در فاصله بین دو غذا از خوراکی‏هایی استفاده شود که موجب سلب اشتها نگردد.در نوع غذاهای مصرفی خود تنوع ایجاد کنید، این عمل باعث افزایش اشتها و هضم آسان و سریع غذا می‏گردد. بهتر است بعد از صرف غذا حداقل تا نیم ساعت از انجام هرگونه تمرینات ورزشی و کارهای فکری خودداری نمایید.اضطراب و عصبانیت بر روی کارکرد عضلات معده اثر می‏گذارد، بنابراین با آرامش غذا بخورید. مصرف دارو تنها در صورت تجویز پزشک مجاز می‏باشد. از استفاده خودسرانه دارو در مواقع ناراحتی‏های گوارشی باید خودداری نمود.در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.از به لیمو در درمان سوء هاضمه استفاده می شود

درمان سوء هاضمه

قابل ذکر است که درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.انگور برای کسانی که دچار مسمومیت، عوارض فشار خون بالا و سوء هاضمه، اختلالات پوستی، کورک، اگزما و نفریت (ورم چرکی کلیه ها) شده اند موثراستاز تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.به یاد داشته باشید که نوشیدن دم کرده ی داغ هل موجب تسکین کولیت، سوء هاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می گردد.

درمان گیاهی سوء هاضمه

ورم معده : دکتر رونالد هافمَن، نویسنده می گوید:” چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید، مصرف روزی یک عدد موز شما را از پزشک بی نیاز می کند.”آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.برای درمان سوء عاضمه از لیمو ترش غافل نشوید.انجیر خشک برای درمان سوء هاضمه مفید و موثر است .خوردن زیاد گردو موجب سوء هاضمه می شود.

در مورد سوء هاضمه

بهتر است بدانید که تره ناراحتی طحال را رفع می کند. قابل ذکر است که تره از نظر خواص درمانی و غذا شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو نیز می کند.در واقع مصزف تازه برای برطرف کردن یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، برطرف شدن چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش و موثری دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید و تاثیرگذار بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر می باشد.چای زنبق سوءهاضمه را برطرف می کند.جوشانده پوست درخت سپستان برای رفع سوء هاضمه و کاهش تب موثر است.از دم اسب بعنوان مدّر استفاده می شود.خاکستر گیاه برای برطرف کردن اسیدی معده و سوء هاضمه استفاده می شود.( کمی بعد از غذا میل کنید)عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید و نافع بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر و مفید بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌ نماید.افزایش سوء هاضمه(آروغ و یا سکسکه بعد از غذا) از علائم زخم معده است

بیشتر بخوانید :  سرطان معدهسرطان کلیهسرطان کبدزخم معدهورم معدهترش کردن معده سرطان روده بزرگ