شبانه

عکس های من

شبانه

عکس های من

علت و درمان گیاهی گرفتگی کمر سمت چپ و راست در دوران بارداری

گرفتگی کمر

گرفتگی کمر ،گرفتگی کمر و درمان آن،گرفتگی کمر سمت راست،گرفتگی کمر در بارداری،گرفتگی کمر در دوران بارداری،گرفتگی کمر در اوایل بارداری،گرفتگی کمر طب سنتی،گرفتگی کمردرد،گرفتگی کمر سمت چپ،گرفتگی کمر در ورزش،گرفتگی رگ کمر و درمان آن،علت گرفتگی کمر و درمان آن،گرفتگی رگ کمر سمت راست،علت گرفتگی سمت راست کمر

گرفتگی کمر
گرفتگی کمر به صورت یک واکنش انقباضی درد عضلات پشت و به خصوص کمر، اتفاق می افتد. گرفتگی و اسپاسم عضلانی کمر و درد شدید ممکن است در اثر تحریک یا آسیب به اعصاب، رباط ها و یا ماهیچه های کمر، ایجاد شود. افرادی که از گرفتگی کمر رنج می برند، همچنین احساس درد شدید و سفت شدن ماهیچه همراه با سفتی و یا بر آمدگی قابل لمس را دارند. در بیشتر موارد، این واکنش های انقباضی عضلات و خشکی کمر ، درست پس از ایجاد جراحت به وجود می آیند ولی در بعضی موارد ممکن است ظاهر شدن آن ها چند ساعت تا چند روز طول بکشد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد گرفتگی کمر صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

گرفتگی کمر چیست

اسپاسم کمر یک انقباض ناگهانی و غیرارادی یا یک گرفتگی عضلانی غیرقابل‌ کنترل در واکنش به کشیدگی عضله، استفاده بیش ‌از حد، ضعف یا درد ناشی از بروز جراحات، آسیب‌دیدگی‌ها و اختلالات است. اسپاسم کمر اغلب در نزدیکی نخاع یا ریشه عصب که به سمت نخاع رفته یا از آن بازمی‌گردند رخ می‌دهد. این اسپاسم و خشکی کمر می‌تواند باعث اعمال فشار بر یکی از عصب‌ها شده و درد شدیدی در کمر ایجاد کند. معمولاً اسپاسم عضلات زمانی اتفاق می‌افتد که شما انرژی زیادی به کار بسته و از عضلات بیش ‌از اندازه کار می‌کشید مانند زمانی که جسم سنگینی را بلند می‌کنید یا فعالیت‌های سنگین ورزشی انجام می‌دهید. غالباً عضلات شما زمانی مستعد اسپاسم یا گرفتگی می‌شوند که قبل از انجام فعالیت‌های سنگین به اندازه کافی به آن‌ها آب نرسیده باشد یا ذخیره پتاسیم یا کلسیم در بدن شما کم باشد.

علائم گرفتگی کمر

علائم گرفتگی کمر عبارت اند از کمر درد ناگهانی، به هنگام هل دادن، کشیدن یا چرخیدن. برخی از افراد مبتلا به گرفتگی و اسپاسم کمر، می توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند ولی پس از چند ساعت، خونریزی عضلات باعث کشیده شدن تاندون ها و ماهیچه ها گشته و ادامه فعالیت را ناممکن می سازد. در بیشتر موارد، افراد مبتلا به گرفتگی عضلات کمر، در حالت خوابیده، با زانو های خم به سمت داخل و ستون فقرات قوس دار، بیشترین احساس راحتی را می کنند

علت گرفتگی کمر

در بیشتر موارد، گرفتگی عضلات کمر به دلیل کشیدگی عضلات کمر، تورم، حساسیت به لمس و یا التهاب ماهیچه به وجود می آید. هر نیرویی که به حد کافی قدرتمند باشد، می تواند تاندون ها و یا ماهیچه های کمر را پاره کند. این عارضه در بعضی ورزش های خاص که با کشیدن، هل دادن و چرخیدن سریع سر و کار دارند شایع است، مانند گلف، بیس بال، بسکتبال، فوتبال و وزنه برداری. خطر ابتلای برخی افراد به گرفتگی و خشکی کمر، بیشتر است. این عوامل خطر عبارت اند از ضعف عضلات شکم، ضعف یا انعطاف ناپذیری عضلات روی ستون مهره، سفت شدن عضله پشت ران، لوردوز (انحنای بیش از حد ستون فقرات به طرف جلو)، تومور، تنگی کانال نخاعی، فتق دیسک کمر، لغزش مهره، اسپوندیلوز و آرتروز.

درمان گرفتگی کمر با ماساژ درمانی

ماساژ آرام در امتداد طول و عرض عضله به کاهش درد کمک کرده و باعث می‌شود که عضله به تدریج شل شود. هدف از ماساژ درمانی فقط ایجاد احساس راحتی نیست بلکه ماساژ باعث می‌شود که گردش خون در عضلات افزایش یابد. ماساژ اکسیژن خون در گردش را افزایش داده و درد ناشی از تجمع اسید لاکتیک را کاهش می‌دهد. اگر عضلات شما به طور مستقیم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند از ماساژ درمانی استفاده نکنید. شما نمی‌خواهید که با ماساژ درد مفاصل یا عصب‌های آسیب‌دیده را تشدید کنید.

آموزش و فواید ماساژ‌+ماساژ درمانی

گرفتگی کمر ناشی از استرس و فشار عصبی

بسیار اتفاق می افتد که فشارهای عصبی منجر به گرفتگی عضلات پشت پا در خواب بشود.این اتفاق حتی طی بارداری نیز به دنبال بروز استرس، برای خانم باردار در ماه پایانی بارداری و کاهش فعالیت وی اتفاق می افتد.حتی در بسیاری افراد گرفتگی های عضلانی با ریشه عصبی در ناحیه معده و روده اتفاق می افتد که در قالب درد معده و کولیت های روده ای بروز پیدا می کند.

بیشتر بخوایند :

سه نما


علائم سرطان شکم (مری)

علائم سرطان شکم (مری)

- از دست دادن وزن - احساسات و ضربه های درون گلو - بلع درد و درد که به قفسه سینه یا پشتی می رسد - رگورژیته (هضم زیاد از معده بدون فشار و فشار) - غذای غیر هضم با نفس - خلط - استفراغ - نازایی - خشونت صدا - خونریزی های دستگاه گوارش - درد و عفونت های ریه ای عود کننده. اگر سرطان از مری خارج شود، اغلب به گره های لنفاوی می رود. در مراحل بعدی، کبد، ریه، مغز و استخوانها گسترش می یابد.
سرطان شکم (کبد)

- تاریخچه هپاتیت - الکل زایی - استفاده از قرص های ضد بارداری - استفاده از استروئیدهای آنابولیک برای اضافه کردن حجم ماهیچه - نیمی از بیماران مبتلا به سرطان کبد قبلا سیروز کبد داشته اند. هپاتیت B یا C
علائم سرطان شکم (کبد)

- یک جرم تنگ در ناحیه فوقانی و پایین شکم وجود دارد - کاهش وزن و ناهنجاریها - به ندرت زرد شدن چشم و پوست - احساس ناراحتی در شکم که مانند یک عضله است که کشش یافته است. - کاهش قند خون (ضعف، عرق کردن، گرسنگی، لرز و سردرد) - تب - مایع شکم - افزایش طحال - خونریزی غیرطبیعی گوارشی
علل سرطان شکم (کیسه صفرا)

- سنگ ها و التهاب در کیسه صفرا - افراد مبتلا به تب تیفو (سالمونلا) و افرادی که این باکتری را حمل می کنند، 6 برابر احتمال ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش می دهند. - کیست صفراوی در مسیر صفرا از کبد و کیسه صفرا به قسمت اول روده کوچک و پر از صفرا وجود دارد. - سیگار کشیدن - مواد شیمیایی صنعتی مانند آسوتولون (ترکیبات نیتروژن) و ترکیبات شیمیایی مانند نیتروستاتین می توانند باعث ایجاد سرطان کیسه صفرا شوند. مظنونان صنایع لاستیکی و فلزات بیشتر احتمال دارد که سرطان تولید کنند. - اکثر افراد مبتلا به بیش از 70 سال سن دارند. - وراثت و ژنتیک - زنان تقریبا سه برابر بیشتر از مردان رنج می برند. پولیپ مغز استخوان: در این مورد، از سطح داخلی دیواره کیسه صفرا، توده رشد می کند به خارج. - افراد چاق یا اضافه وزن دارای افراد بیشتری هستند. رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و کم فیبر ممکن است احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش دهد. - عفونت ویروس هلیکوباکتر (زخم معده)
علائم سرطان شکمی (کیسه صفرا)

- درد در قسمت فوقانی و پایین شکم - تهوع و استفراغ - پوست بدن، چشم سفید و بافت های مختلف بدن زرد می شود. - افزایش کیسه صفرا - بی اشتهایی - کاهش وزن - تورم شکمی - خارش شدید بدن - مدفوع سیاه تلخی

توضیحات التهاب تاندون

توضیحات التهاب تاندون

تاندون ها بافت های تنگی است که استخوان و عضله را بسته بندی می کنند. آنها از حرکت مفاصل و استخوان ها زمانی که عضلات می گیرند حمایت می کنند. برخی از انواع آسیب به تاندون ها عبارتند از پارگی تاندون، تنوسینویت، تاندونوپاتی و التهاب تاندون یا تاندونیت. تاندونیت التهاب تاندون است و معمولا در قسمت های پایین بدن، بالای شانه، لگن، باسن و غیره رخ می دهد. در این مقاله، ما درباره جنجال در مورد التهاب تاندون صحبت می کنیم، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.علائم التهاب تاندون

Image result for ‫توضیحات التهاب تاندون‬‎


درد، سفتی، توده، تورم، حساسیت، ضعف و غیره. ممکن است تاندونیت در طول ورزش دیده شود و این می تواند بر روی قسمت های مختلف بدن مانند پاشنه، انگشتان، زانو، مچ دست، آرنج، شانه و غیره تاثیر بگذارد.



التهاب تاندون و باند الاستیکاستفاده از نوارهای الاستیک یا گرم در کاهش فشار خون بر عضلات آسیب دیده بسیار موثر است. با کمک آنها می توانید درد و تورم را از بین ببرید. علاوه بر این، این روش همچنین به سرعت بخشیدن به روند بازیابی کمک می کند. باند الاستیک یا گرم همیشه در بازار موجود است. شما باید سینه و مچ پا را با باند الاستیک یا گرم بپوشانید. شما باید سعی کنید پای خود را حفظ کنید تا جریان خون به این منطقه کاهش یابد. برای رسیدن به نتیجه بهتر، پای خود را برای حدود چند روز نگه دارید یا تا زمانی که کاملا از تورم و درد خلاص شوید. از سوی دیگر، شما باید بیش از حد محکم کردن منطقه آسیب دیده را اجتناب کنید، زیرا این امر می تواند سبب ضعف جریان خون شود. می توان گفت که اگر درد و یا علائم دیگر افزایش یابد، باید پای پا را باز کنید.التهاب تاندون و سرکهاستفاده از سرکه گرم و سرامیک سرد یکی از داروهای خانگی دیگر برای التهاب تاندون زانو، مچ و سایر قسمت ها است. این روش می تواند به شما در از بین بردن درد و التهاب ناشی از تاندونیت کمک کند، زیرا درمان گرم در کاهش درد و آرامش عضلات مؤثر است، در حالی که درمان سرد باعث کاهش التهاب می شود. علاوه بر این، سرکه به عنوان عامل ضد التهابی عالی عمل می کند. روش کار: ابتدا مقدار مقادیر آب و سرکه سفید را تهیه کنید و سپس آنها را با هم مخلوط کنید. - بعد، ترکیب را در یک ظرف تمیز گرم کنید. در یک کاسه یا کاسه کوچک، سرکه و آب سرد را در نسبت 1 تا 1 ترکیب کنید. - حالا حوله پاک را در این ترکیب گرم نگه دارید و سپس آن را حذف کنید و مایع اضافی را با فشار دادن آن بردارید. - سپس حوله را در حدود 5 تا 10 دقیقه در اطراف منطقه آسیب دیده قرار دهید. - بعد، حوله را در یک مخلوط سرکه سرکه و آب غوطه ور کنید و از همین فرایند استفاده کنید. - شما باید این روند را 3 بار تکرار کنید. - در نهایت، یک مرطوب کننده کوچک روی پوست بمالید.